Home Zdrowie Zdrowe i smaczne fit przekąski

Zdrowe i smaczne fit przekąski

bottle-bowl-breakfast-704971

Najczęstszym problemem w utrzymaniu diety jest całkowite zrezygnowanie lub maksymalne ograniczenie słodyczy i innych fast foodów ze swojej codzienności. Dla niektórych jest to wyzwanie porównywalne do rzucenia palenia, podczas którego również pojawia się nieposkromiona chęć podjadania, co skutkuje niestety przybraniem na wadze. W związku z tymi i podobnymi problemami postanowiliśmy poruszyć temat fit przekąsek, które powinny być również stosowane z umiarem – o wszystkim dowiesz się poniżej.

Cała prawda o fit przekąskach

Słyszy się o nich coraz więcej i pojawiają się w większych ilościach na półkach sklepowych, gdzie oczywiście zostały wydzielone w alejkach ze zdrową żywnością, fit, eko lub bio – zwał jak zwał. My jednak pragniemy przestrzec przed rozczarowaniem i naiwnym myśleniem o nich w kategoria zdrowia i odchudzania. Niestety tak często kojarzone są popularne fit przekąski, które znajdziemy w wersji batoników, cukierków i innych słodyczy w alternatywnej i odtłuszczonej wersji.

Na opakowaniach widnieją przede wszystkim napisy typu: „Bio produkt”, „ekologiczny”, „fit”, „light” czy „70% mniej tłuszczu i cukru”. Owszem, brzmi to bardzo obiecująco i pozytywnie, lecz przede wszystkimi są to chwyty marketingowe, które nie mają nic wspólnego ze zdrową żywnością i polecaną dla osób będących na diecie.

Jest to smutna prawda o tego rodzaju artykułach spożywczych, które nierzadko są też droższe w porównaniu do pozostałych produktów spożywczych, a wcale nie gwarantują nam efektu, jakiego się spodziewamy.

Z założenia produkty „light” i „fit” zawierają około 30% mniej tłuszczów i cukrów, aczkolwiek nie mamy pewności, że wszystkie koncerny spożywcze trzymają się tej zasady, a co więcej, nie jest to także regulowane w żaden sposób prawnie. W rezultacie miano takich artykułów mogą zyskać wszystkie, których podstawowe składniki zostały zastąpione mniej tłustymi i pozbawionymi w większej mierze cukrów, co nie jest jednoznaczne ze zdrową żywnością.

Radzimy przede wszystkim czytać ulotki i składy poszczególnych produktów, by mieć pewność, co tak naprawdę jemy. Jednak z drugiej strony nie można popadać w paranoję i usprawiedliwiać się jedzeniem wyłącznie „fit” żywności i „fit” przekąsek, ponieważ spożywanie ich w dużej ilości wcale nie przyczyni się do zrzucenia wagi i wypracowania idealnej sylwetki.

Ostatnią rzeczą, o której chcielibyśmy również wspomnieć uświadomić naszych czytelników to przekonanie się do tłuszczów zdrowych. Nie można z nich zrezygnować całkowicie, ponieważ to one dostarczają nam głównych wartości odżywczych i budują nasze komórki, przy czym jednocześnie ich obecność pozwala na skuteczne wchłanianie się witamin A, D, E i K.

Jakie fit przekąski polecamy?

Oczywiście niektóre z produkowanych przekąsek na półkach sklepowych nadają się do sporadycznego spożywania dla dodania sobie energii i zaspokojenia chwilowego głodu. Jednak my jesteśmy zdecydowanie bardziej zwolennikami zdrowych i naturalnych przekąsek, jak na przykład świeże owoce i warzywa, bakalie bio albo inne suszone owoce. Spożywanie ich w mniejszych ilościach może zdecydowanie poprawić humor, ale również pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie i dostarczyć niezbędnych witamin.

Poza tym nie można się oszukiwać i zjadać w ciągu dnia wyłącznie kilka wyżej wymienionych fit przekąsek, ponieważ one nie uzupełnią naszej wymaganej ilości kalorii i wartości energetycznej, bez której normalnie funkcjonowanie jest niemożliwe. Dlatego jeśli chcesz prowadzić zdrowy styl życia, powinieneś również zadbać o pełnowartościową dietę z dodatkiem fit przekąsek oraz zacząć aktywnie spędzać czas, by wypracować idealną figurę i pozbyć się zbędnych kilogramów.

Artykuł sponsorowany