Home Uroda Wymarzona sylwetka bez efektu jo-jo?

Wymarzona sylwetka bez efektu jo-jo?

MG_2561

Piękna szczupła sylwetka i dobre samopoczucie to cele do których dąży wiele z nas. Jak zapewnić sobie i jedno, i drugie bez wielkich wyrzeczeń i bez konieczności spędzania długich godzin w kuchni w trakcie przygotowywania zdrowych posiłków?
Poznaj kilka skutecznych sposobów na szczupłą sylwetkę!

Sen

Dobry, nieprzerywany trwający w przypadku kobiet minimum 7 godzin sen to podstawa efektywnego działania w ciągu dnia. W trakcie takiego nocnego wypoczynku w twoim organizmie zachodzi wiele procesów regeneracyjnych i metabolicznych, które w łatwy sposób możesz zachwiać przez nieregularne kładzenie się spać lub zbyt małą ilość godzin snu. W wielu badaniach naukowych udowodniono, że kobiety śpiące mniej niż 7 godzin na dobę mają tendencję do przybierania na wadze, ich metabolizm zwalnia, a co za tym idzie jest im trudniej schudnąć i utrzymać odpowiednią wagę.

Umiarkowany ruch

Ruch to zdrowie, nie każda forma aktywności jest jednak odpowiednia dla każdej z nas. Jej wybór warto uzależnić od kondycji, stanu zdrowia, a także od indywidualnych preferencji. W trakcie aktywności fizycznej wydzielają się bowiem hormony szczęścia – endorfiny, których uwolni się jeszcze więcej jeśli będziesz robiła coś co naprawdę sprawia Ci przyjemność. Zamiast podążać za modą np. na bieganie, za którym nie przepadasz, znajdź coś do czego nie będziesz musiała się specjalnie przekonywać. Wtedy na pewno nie opuścisz żadnego treningu!

Zbalansowana dieta

Według Światowej Organizacji Zdrowia ruch jest niezwykle ważny dla utrzymania dobrego zdrowia i samopoczucia. Został on umieszczony w podstawie piramidy żywienia, nie znaczy to jednak, że to w jaki sposób komponujesz swoje posiłki oraz jakich składników odżywczych używasz jest bez znaczenia. Wręcz przeciwnie odpowiednio skomponowana dieta jest warunkiem niezbędnym do osiągnięcia i zachowania satysfakcjonującej wagi. Oczywiście przeliczanie kalorii, wymyślanie bogatego i różnorodnego jadłospisu na każdy dzień, a później przygotowywanie posiłków wymaga zaangażowania i czasu, jeśli chcesz go spożytkować inaczej, zawsze możesz skorzystać ze sprawdzonego cateringu dietetycznego dostępnego np na stronie www.maczfit.pl i otrzymać skrojone na miarę twoich potrzeb urozmaicone menu. Wybierając takie rozwiązanie decydujesz się na wykorzystanie wiedzy i doświadczenia dietetyków i ekspertów od zdrowego żywienia, a co za tym idzie nie potrzebujesz już zdobywać tej wiedzy samodzielnie, jeśli nie leży to w zakresie twoich zainteresowań.

Posiłki bez substancji wywołujących alergie i nietolerancje

Jeśli przetestowałaś już na sobie milion diet i żadna z nich nie przyniosła oczekiwanych rezultatów być może tym co nie pozwala Ci schudnąć jest jakiś składnik odżywczy wywołujący nie tyle silną alergię, dzięki której od razu zorientowałabyś się, że nie powinnaś go jeść. Obecnie coraz więcej osób odnajduje u siebie nietolerancje pokarmowe na takie substancje jak gluten, czy laktoza. Przestrzeganie diety elimnującej składki uczulający jest łatwym i szybkim sposobem zarówno na poprawę stanu zdrowia jak i jakości życia. Pozwoli bowiem wyeliminować takie problemy jak np: zbieranie i magazynowanie wody w organizmie, opuchlizna, wzdęcia itp.
Zakupy produktów bez jakiejś substancji uczulającej,a następnie przygotowanie posiłków w zupełnie inny sposób mogą okazać się czasochłonnym zadaniem, dlatego jeśli nie chcesz zaprzątać sobie tym głowy skorzystaj z wiedzy ekspertów z Maczfit, którzy skomponowali zestawy posiłków w oparciu o różne alergie i diety wykluczeniowe, tak byś Ty ten zaoszczędzony na gotowaniu czas mogła wykorzystać w dowolny sposób. Ponad to ten catering z dostawą do domu, czy biura pozwoli Ci także zapomnieć o konieczności robienia zakupów spożywczych w zgodzie z twoimi wymogami.

Drobne przyjemności

W procesie redukcji wagi, a także już po osiągnięciu swojego celu bardzo ważne jest utrzymanie zdrowych nawyków żywieniowych. Bywa to szczególnie trudne w okresach huśtawek hormonalnych oraz spotkań towarzyskich, na których aż roi się od niezdrowych przekąsek skandujących teksty typu „Zjedz mnie!”. Tylko niektóre z nas mają tak silną wolę, by się temu wszystkiemu oprzeć i twardo trwać w swoich postanowieniach. Aby jednak uniknąć poczucia, że wszystkiego sobie odmawiasz, a sama dieta jest dla Ciebie udręką nie rezygnuj całkowicie z rozkoszy podniebienia. Pozwalaj sobie na zdrowe, apetyczne i pięknie wyglądające desery owocowe, kolorowe koktajle o zbawiennym działaniu dla organizmu, czy pięknie podane chrupiące, warzywne przekąski.

Pozytywne nastawienie

Wiara w możliwość osiągnięcia i zachowania pozytywnych efektów diety jest motorem napędzającym motywacje do stosowania się do wyżej opisanych wskazówek. Poza tym dzięki pozytywnemu nastawieniu do celu, a także do samej siebie zyskujesz więcej energii, którą możesz dzielić się z innymi ludźmi. Szczery uśmiech, czy dobre słowo nic nie kosztuje, a może zmienić czyjś dzień na lepszy, dlaczego więc miałabyś nie korzystać z tych sprawdzonych technik polepszania nastroju. Przebywanie w otoczeniu radosnych osób sprawi, że podniesie się również twoja samoocena i podejście do celu. Jest to szczególnie ważne w dniach, kiedy masz ochotę sięgnąć po jakąś niezdrową przekąskę. Zanim to zrobisz – porozmawiaj z kimś życzliwym, powiedz komuś komplement, uśmiechnij się i zobacz jak dobro wraca do Ciebie ze zdwojoną siłą!