Home Zdrowie Te metody pozwolą Ci uniknąć efektu jo-jo

Te metody pozwolą Ci uniknąć efektu jo-jo

appetite-1239056_1920-1

Odchudzasz się kolejny raz, bo poprzednim wystąpił efekt jo-jo? Jest Cię więcej, niż przed dietą odchudzającą? Pora coś z tym zrobić. Sprawdź, jak uniknąć efektu jo-jo.

Przecież przestrzegam diety, więc dlaczego wciąż tyję? – jeśli to pytanie pojawiało się przy każdej diecie, wiedz, że coś było z nią nie tak. Jak się odchudzać bez efektu jo-jo? Oto wskazówki, których warto się trzymać.

1. Niespodzianka: bez ruchu ani rusz

Tak, wiemy, Ameryki nie odkryliśmy, ale jak to zwykle w życiu bywa, że na ruch najzwyczajniej w świecie brakuje czasu albo po prostu „nie chce się”. Musisz jednak wiedzieć (a właściwie już to pewnie wiesz), że sama dieta nie wystarczy, aby utrzymać nową wagę. Ruch jest i zawsze będzie Twoim sprzymierzeńcem, dlatego warto, abyś wprowadziła go do codziennego życia. Mięśnie, które pracują, zużywają kalorie, a dzięki temu procesy przemiany materii postępują szybciej. Na początku postaw na dwudziestominutową gimnastykę lub dłuższe spacery z zachowaniem nieco szybszego, niż zwykle marszu.

2. Asertywność i uczciwość wobec siebie

Jestem na diecie, ale … Pamiętaj, tutaj nie ma ale. Jeśli odstępujesz od zaleceń raz na, powiedzmy, miesiąc, nic się stać nie powinno. Jeśli jednak za każdym razem, gdy widzisz kawałek czekolady, nie możesz mu się oprzeć, przygotuj się na to, że tę walkę możesz przegrać. Świadomość tego powinna Ci towarzyszyć każdego dnia. Spróbuj zamiast słodyczy raczyć się np. orzechami lub bakaliami.

3. Regularne śniadania

Na pewno słyszałaś, że przy odchudzaniu się dobrze jest spożywać posiłki w mniejszych ilościach, ale regularnie. To prawda, ale ta regularność powinna wyrażać się również w codziennych śniadaniach. A często bywa tak, że wolimy dłużej pospać albo pijemy tylko szybką kawę i to by było na tyle, jeśli chodzi o pierwszy posiłek dnia. Tymczasem fakty są takie, że śniadanie pozwala ograniczyć apetyt oraz podjąć właściwe decyzje co do żywienia w pozostałych godzinach danego dnia. No i nie możemy zapominać o tym, że śniadanie dostarcza energię i ułatwia aktywność fizyczną.

4. Obserwowanie siebie

I nie chodzi tu tylko o przeglądanie się w lustrze. Taka samoobserwacja powinna skupiać się również na wagowej kontroli masy ciała oraz prowadzeniu zapisów co do ilości i formy przyrządzanych posiłków. Chodzi tutaj o świadomość tego, co i ile jemy i wyciąganie z tego odpowiednich wniosków. Pamiętaj: nigdy nie trać czujności!

5. Naturalne wspomagacze

Dobrze jest poza samą dietą stosować naturalne suplementy, które nie tylko dostarczą organizmowi odpowiednich składników odżywczych i wspomogą redukcję kilogramów, ale również w pewien sposób zabezpieczą przed efektem jo-jo i przyzwyczają nas do jedzenia mniejszych ilości bez nieustannego „burczenia” w brzuchu. Jednym z takich produktów jest Bioxyn – preparat zawierający szlachetny, wysoko stężony szafran, który jest łatwo przyswajalny i tolerowany przez organizm, skutecznie spala tkankę tłuszczową, a także stanowi nie tylko naturalną barierę ochronną przed efektem jo-jo.

6. Zdrowa ocena skuteczności

Bez wmawiania sobie, że „to nic, że troszkę przybyło, świat się od tego nie zawali” albo „oj tam oj tam, nie widać, że przybyło”. Jeśli widzimy, że znowu tyjemy, to trzeba w porę reagować – skonsultować to ze specjalistą, ograniczyć ilość spożywanego jedzenia lub po prostu zmienić stosowaną dietę. Grunt to nie uśpić swojej czujności i nie polegać tylko na … cudach.

Każdy, kto choć raz się odchudzał, wie że trudniejsze od gubienia zbędnych kilogramów jest utrzymanie osiągniętej wagi. Źle zbilansowana dieta po odchudzaniu zmniejsza tempo podstawowej przemiany materii, do tego organizm po „poście” koncentruje się na magazynowaniu wszystkiego, co zjesz. Po miesiącach wyrzeczeń może przyczynić się to do ponownego zwiększenia masy ciała. Wskazówki zawarte w niniejszym artykule ułatwią utrzymanie osiągniętego efektu.