Home Kariera i rozwój Lista postanowień noworocznych 2020

Lista postanowień noworocznych 2020

sparkler-677774_1280

Według internautów postanowienia noworoczne 2020 nie różnią się od tych z 2019. Nadal najpopularniejsze jest rzucenie palenia. Na dalsze pozycje listy wchodzą nowości: jeść mniej mięsa, nie jeść mięsa, zacząć żyć no waste, być bardziej eko.

Top „10” 2020:
1. Rzucić palenie
2. Przejść na zdrową dietę
3. Nie jeść słodyczy
4. Schudnąć
5. Zapisać się na siłownię
6. Zrobić remont
7. Wyjechać na wakacje
8. Dostać podwyżkę
9. Zmienić pracę
10. Nauczyć się obcego języka

Palenie papierosów czy objadanie słodyczami daje nam chwilową przyjemność ale nie nic dobrego czy zdrowego. Prawdziwą satysfakcję da ćwiczenie woli, samokontroli . Proces ten wymaga wysiłku. Można porównać go do ćwiczenia mięśni. Na skutek naszych działań rozwijamy się i stajemy silniejsi. Wielu psychologów i couchów podkreśla, że udane życie gwarantuje wytrwałość. Sprawdza się stare przysłowie „Trening czyni mistrza”.

Dlaczego ciężko nam dotrzymać wytrzymać w postanowieniach noworocznych?

Główną z przyczyn klęski jest narzucenie sobie zbyt dużej liczby rzeczy do zrobienia na raz, za dużo celów. Bywa, że podchodzimy ambitnie i z dużą aktywnością do zadania ale szybko gaśnie zapał. Buty do biegania stoją w kącie, strój na fitness trafia na dno szafy a plany pokrywają się kurzem. Lepiej postawić przed sobą jeden cel i dobrze się przygotować. Koncentrując się na jednym zadaniu możemy z sukcesem osiągnąć zamierzony cel. Warto zacząć ćwiczyć swoją wolę od drobnych postanowień. Stopniowe umacnianie panowania nad sobą można zacząć od sporządzania listy zakupów i trzymania się jej. Celem jest wykonanie z zakupionych produktów konkretnych posiłków. Wykonanie listy ogranicza liczbę podejmowanych decyzji w trakcie zakupów. Jest to dobre dla portfela, ciała i ducha – zakupy przebiegają sprawniej i szybciej.

Trening czyni mistrza.

Podobnie można potraktować każdy cel. Jeśli stawiacie w tym roku na samorozwój, naukę języka czy nowej dziedziny również warto sporządzić plan. Łatwiej działa się robiąc kroki zgodnie z listą. Dzięki temu nie zgubimy ścieżki. Najważniejsze w postanowieniach noworocznych jest to aby cel był związany z naszymi potrzebami. Ciężko zmienić nawyki, które hodowaliśmy od lat. Łamanie dobrze znanych schematów jest ciężkie. Warto jednak pamiętać, że opór przed zmianą mija w miarę jak ćwiczymy i zmieniamy nawyki. Bardzo dobrym pomysłem jest rozpisanie na kartce tabelki za i przeciw, wyobrażenie sobie korzyści jaka będzie płynąć ze zmian. Częsta wizualizacja pozytywnych rzeczy pomaga, staje się „marchewką na kiju”.

Zmiana stylu życia

U podstawy najpopularniejszych postanowień noworocznych jest zdrowie. Siedzący tryb życia, praca przy biurku nie są korzystne. Powrót do domu autem czy autobusem (siedzimy), odpoczynek na kanapie przed telewizorem (siedzimy), zjedzenie obiadu (siedzimy), odrabiamy z dzieckiem lekcje (siedzimy). W efekcie pojawiają się problemy z kręgosłupem, wagą, system się rozleniwia a ciało szybciej starzeje. Pierwszym krokiem do zniwelowania skutków „nowoczesnego” trybu życia jest wprowadzenie aktywności. Wstańmy 15 minut wcześniej by dojść na pieszo do pracy, może wysiądźmy przystanek wcześniej, zrezygnujmy z windy, wybierajmy się w niedzielę na spacery. Powoli wprowadzajmy w życie ruch. Równocześnie zmiana będzie miała korzystny wpływ na odreagowanie stresu.

Jesteś tym co jesz.

Podstawą zdrowia jest zbilansowana dieta. Organizm funkcjonuje dzięki składnikom jakie mu dostarczamy. Postanowienie jedzenia mniejszej ilości słodyczy jest bardzo trafne. Cukier karmi nasz mózg i daje krótką przyjemność a reszta ciała cierpi. Modnym, ale nie zawsze mądrym pomysłem jest łykanie suplementów i witamin bez zastanowienia się czy tych składników czasem nie dostarczamy we właściwych ilościach. Niektóre preparaty, oparte na naturalnych składnikach, mogą nam pomóc przyspieszyć metabolizm nie narażając organizmu. Na rynku są suplementy dodające energii, spalające tłuszcz, oczyszczające organizm, np. BurnActive. Powinniśmy pamiętać o badaniach kontrolnych (tego brakuje na naszych listach postanowień). Zdrowie jest najważniejsze i z tą myślą powinniśmy zdobyć motywację do wprowadzenia zmian. Jeśli bardzo czegoś pragniemy nic nie stanie nam na przeszkodzie aby dojść do celu, wystarczy chcieć.