Home Lifestyle Karnawałowa szkoła przetrwania w 6 krokach

Karnawałowa szkoła przetrwania w 6 krokach

karnawalowa-szkola-przetrwania

Właśnie ruszył maraton imprez, z których nie masz ochoty wychodzić przed północą. Co zrobić, aby rano wyglądać równie zjawiskowo, co wieczorem? Oto twój plan działania na najbliższe dwa miesiące.

Krok 1 Przygotuj skórę pod makijaż

Przed imprezą zastosuj wygładzające kosmetyki o ekspresowym działaniu. Nałóż na twarz maseczkę w płacie. Jest nasączona składnikami aktywnymi, które szybko nawilżą przesuszoną skórę. Pod krem wklep regenerujące serum z kwasem hialuronowym, a wargi posmaruj grubą warstwą pomadki, aby usta były miękkie i zmysłowe. Abyś nie musiała poprawiać makijażu w ciągu nocy, zaopatrz się w bazę, która wygładza i maskuje rozszerzone pory, dzięki czemu podkład idealnie się rozprowadza i wygląda naturalnie.

Krok 2 Zrób się na bóstwo

Makijaż nie zetrze się tak łatwo z twarzy, jeśli użyjesz wodoodpornego fluidu z filtrem UV. Podkreśl kości policzkowe różem o konsystencji musu, a następnie popraw identycznym odcieniem różu w kamieniu. Jeśli boisz się, że twój tusz może nie przetrwać nocnego szaleństwa, doklej sobie sztuczne rzęsy. Będą wyglądały zjawiskowo i jednym ruchem ściągniesz je zaraz po imprezie. Pamiętaj, że jeśli skończą ci się pomysły na wieczorową kreację, zawsze sprawdzi się klasyczna mała czarna.

Krok 3 Nie mieszaj alkoholi

Zdarza ci się wbiec do sklepu i bez zastanowienia chwycić z półki cokolwiek, byle nie spóźnić się na imprezę? Aby nie spędzić wieczoru z kieliszkiem najdroższej wódki w sklepie, zrób przemyślane zakupy online np. w supermarkecie Piotr i Paweł lub Frisco. Opinie o tym, że im ciemniejszy alkohol, tym cięższy poranek to nie mity. Kolorowe trunki mają więcej zanieczyszczeń takich jak polifenole czy aldehyd octowy, które odpowiadają za złe samopoczucie po imprezie. Dlatego czerwone wino, brandy czy whiskey zostaw na inną okazję.

Najlepiej wybierz szprycera (białe wino z wodą mineralną, lodem i plasterkiem cytryny) lub wódkę z sokiem pomidorowym, który zawiera dużo witaminy C. Po każdym drinku sięgnij po napój bez procentów, najlepiej zwykłą wodę. Unikaj oranżady czy coli, bo zawarty w nich dwutlenek węgla przyspiesza wchłanianie alkoholu.

Krok 4 Zjedz przekąskę

Jeśli nie chcesz wyjść z imprezy przed północą, zjedz małą przekąskę między jednym a drugim kieliszkiem. Gdy masz pełen żołądek, alkohol wolniej przedostaje się do układu krążenia. Aby utrzymać cukier na stałym poziomie, sięgaj po proteiny np. krewetki lub kurczaka i węglowodany złożone np. makaron pełnoziarnisty lub ciemne pieczywo. Jeśli nie wiesz, co szykują dla gości gospodarze imprezy, sama przygotuj sałatkę lub przystawki.

Kupując alkohol online, zrób od razu zakupy spożywcze np. w e-markecie Tesco lub Frisco. Opinie o przekąskach, które najlepiej sprawdzą się na karnawałowej domówce, znajdziesz na popularnych blogach kulinarnych np. White Plate lub Kwestia smaku.

Krok 5 Zmyj makijaż przed snem

Po powrocie do domu marzysz już tylko o miękkiej poduszce? Pamiętaj, że jeśli nie zmyjesz makijażu przed snem, możesz obudzić się z zapaleniem spojówek i podrażnieniem skóry. Z wodoodpornym tuszem i eyelinerem najlepiej poradzi sobie dwufazowy płyn do demakijażu oczu.

Kiedy pojawiasz się w domu o świcie, możesz sobie pozwolić na skrócony rytuał pielęgnacyjny. Na szafce nocnej połóż chusteczki do demakijażu, których możesz użyć, będąc już w łóżku. Jeśli nie masz ich w domu, dopisz je do listy zakupów online w e-sklepie Tesco lub Frisco. Opinie o najlepszych kosmetykach do zmywania makijażu znajdziesz np. na stronie Wizaz.pl.

Krok 6 Zjedz lekkie śniadanie

Weź ze sobą do sypialni butelkę wody mineralnej. Szklanka wody przed snem i po przebudzeniu pomoże zapobiec odwodnieniu. Alkohol wypłukuje z organizmu przede wszystkim witaminę C, magnez i wapń, dlatego, aby je uzupełnić, wypij kefir albo świeżo wyciskany sok z pomarańczy. Fruktoza dodatkowo pomoże ci pozbyć się toksyn z organizmu.

Na śniadanie najlepiej sprawdzi się jajko na miękko i pełnoziarnisty tost. Jeśli planujesz spędzić resztę dnia przed telewizorem, wyjmij z lodówki zimną maskę na opuchliznę, a następnie nałóż krem nawilżający i użyj kropelek do oczu, które poprawią ostrość widzenia i obkurczą naczynia krwionośne.