Home Kariera i rozwój Jakich informacji poszukują potencjalni pracownicy na temat przyszłego pracodawcy?

Jakich informacji poszukują potencjalni pracownicy na temat przyszłego pracodawcy?

googlowanie

Jak wynika z badania GoldenLine.pl, serwisy internetowe z opiniami o pracodawcach, rekomendacje znajomych i fora dyskusyjne to najpopularniejsze źródła, w których kandydaci poszukują informacji o pracodawcy. Narastające problemy z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy sprawiają, że firmy coraz częściej stawiają na transparentność i dzielenie się z potencjalnymi pracownikami informacjami o warunkach zatrudnienia.

Gdzie i jakich informacji szukają kandydaci na temat pracodawcy?

Jak wynika z badania GoldenLine.pl, 63% kandydatów szuka informacji o wybranych firmach w serwisach internetowych z opiniami o pracodawcach. Natomiast 51% badanych uważa, że to znajomi stanowią cenne źródło informacji o firmie. Na trzecim miejscu znalazły się fora dyskusyjne, które wskazało 49% respondentów. Kandydaci szukają również informacji na stronach internetowych pracodawców, np. w zakładce Kariera (44%) oraz na portalach/serwisach/blogach branżowych lub w prasie branżowej (32%).

Wielu kandydatów przed przyjęciem oferty pracy poszukuje informacji, które mogłyby pomóc im w podjęciu decyzji. Aż 75% respondentów szuka odpowiedzi na pytanie o oferowane przez potencjalnego pracodawcę wynagrodzenie. Ponad połowa ankietowanych chce zdobyć wiedzę o możliwości rozwoju i szkoleń (60%), atmosferze w pracy (58%) oraz godzinach pracy (51%). Natomiast 42% badanych szuka informacji o relacjach/atmosferze między przełożonymi a podwładnymi. Część kandydatów wskazało również na benefity pozapłacowe (27%) czy przebieg procesu rekrutacyjnego (22%).

Opinie na temat pracodawcy w internecie cennym źródłem informacji

Jak wynika z badania GoldenLine.pl, 62% badanych uważa, że opinie o pracodawcy umieszczone w internecie są dobrym źródłem informacji o pracy w danej firmie. Tylko 17% temu zaprzecza, zaś 21% nie ma zdania. Dla 65% respondentów najbardziej wiarygodne są opinie podpisane imieniem i nazwiskiem, ale tylko tylko 31% badanych chciałoby dodawać opinie o pracodawcy ze swoimi danymi personalnymi. Większość osób wolałaby zrobić to anonimowo (42%) lub w ogóle nie chciałaby dodawać opinii (27%). Być może osoby te boją się konsekwencji związanych z umieszczeniem negatywnej opinii o pracodawcy i czują się bezpiecznie, gdy strona z opiniami o pracodawcach zapewnia im anonimowość.

Jak zbudować wiarygodny wizerunek wśród potencjalnych pracowników?

Profile Pracodawców to platforma do komunikacji między firmą a jej potencjalnymi pracownikami. To idealne miejsce do pokazania mocnych stron firmy tam, gdzie informacji o niej szukają kandydaci w momencie podejmowania decyzji o tym, czy chcą się włączyć w dany proces rekrutacyjny.

Profil Pracodawcy na GoldenLine.pl pozwala gromadzić opinie wielu osób w jednym miejscu – dzięki temu HR-owcy uzyskują wiedzę, jak organizacja jest postrzegana przez byłych i obecnych pracowników. Dzięki założonemu Profilowi Pracodawcy firma ma możliwość udzielania odpowiedzi na opinie dodane przez byłych lub obecnych pracowników. To okazja do konstruktywnego odniesienia się do krytyki lub poinformowania o zmianach, które zaszły w firmie, np. o rozszerzeniu oferowanych benefitów czy nowym  systemie prowizyjnym.

Obecnie w serwisie GoldenLine.pl umieszczonych jest ponad 40 tysięcy opinii byłych i obecnych pracowników, a ocenionych pracodawców prawie  10 tysięcy.

GoldenLine to wiodący serwis rekrutacyjny, oferujący usługi z zakresu rekrutacji i employer branding. Co miesiąc serwis odwiedza około 3 mln użytkowników. GoldenLine kandydatom dostarcza oferty pracy, informacje o ocenach pracodawców oraz umożliwia założenie profilu zawodowego. Pracodawcom oferuje rozbudowane usługi rekrutacyjne, zarówno możliwość zamieszczenia ogłoszenia o pracę jak i dostęp do Wyszukiwarki Kandydatów. GoldenLine wspiera firmy w obszarze employer branding poprzez doradztwo i  szkolenia, możliwość założenia Profilu Pracodawcy jak i realizację kampanii marketingu rekrutacyjnego.