Home Zdrowie Jak uzupełnić witaminy i minerały po zimie?

Jak uzupełnić witaminy i minerały po zimie?

Złoty Standard (1)

Zimowe chłodne wieczory i krótkie dni nie motywują nas do prawidłowego odżywiania. Bardzo często jest tak, że organizm sam domaga się większych ilości jedzenia podczas niskich temperatur czy mrozów. W zimie zazwyczaj jemy tłustsze potrawy, co w połączeniu z małą ilością ruchu powoduje niechciane przybieranie na wadze. Aby pozbyć się dodatkowych kilogramów, powinniśmy chcieć zadbać o naszą dietę.

Zimą mamy inne nawyki żywieniowe, stąd dieta może być uboższa w witaminy i minerały. Przez to nasza cera często jest mniej promienna, mamy znacznie mniej energii i towarzyszy nam chroniczne zmęczenie. Mimo coraz cieplejszych i dłuższych dni, nasz organizm potrzebuje przebudzenia ze stanu zimowego również od wewnątrz.

Niedobory witamin i minerałów należy uzupełnić, jednak zanim sięgniemy po suplementy, warto poszukać naturalnego rozwiązania, którym mogą być świeżo wyciskane soki metodą cold press. Jest to dwuetapowy proces, który polega najpierw na rozdrobnieniu składników w miazgę, z której następnie pod wpływem wysokiego ciśnienia sok oddzielany jest od pulpy, co gwarantuje zachowanie wszelkich walorów zdrowotnych – mówi Adrianna Lender z firmy Złoty Standard.

Wygodnym rozwiązaniem jest kuracja sokowa, która pozwoli uzupełnić brakujące witaminy i minerały, wprowadzając równowagę w naszym organizmie. Pijąc zalecaną ilość pięciu koktajli dziennie, wyrabiamy w sobie nawyk spożywania regularnych posiłków na długo po zakończonej kuracji. Po takiej diecie nasz organizm sam będzie domagał się jedzenia o określonych porach. Świeżo wyciskany sok zawiera węglowodany i błonnik, dlatego bez obaw może być traktowany jako zdrowy i lekkostrawny posiłek. Nie jest to forma diety zalecana jedynie w celu utraty wagi, ale również oczyszcza organizm i dostarcza mu dużej dawki witamin i minerałów, których braki można zaobserwować u wielu osób po zimie. Spożywanie warzyw i owoców w formie płynu nie tylko ułatwia proces trawienia, ale również zwiększa przyswajalność witalnych substancji.

Obróbka termiczna wpływa niekorzystnie na większość witamin, minerałów i innych substancji odżywczych zawartych w żywności, obniżając ich stężenie. Spożywanie świeżo wyciskanych i niepasteryzowanych soków to jeden z najwygodniejszych sposobów dostarczenia dziennej dawki witamin i minerałów – dodaje.

W okresie wczesnej wiosny bardzo łatwo o przeziębienie, dlatego warto wzmocnić naszą odporność witaminą C, znajdującą się w czerwonej i zielonej słodkiej papryce, brokułach, brukselce, kalafiorze, truskawkach, szpinaku i cytrusach. Witamina ta stymuluje produkcje specjalnego białka – interferonu – który ochrania nas przed zarazkami, mając też silne działanie antyoksydacyjne. Witamina C wraz z witaminą E blokują przemianę „złego cholesterolu” LDL w formę szkodliwą dla tętnic i wzajemnie wzmagają swe działania.

Silnym antyoksydantem jest również  beta-karoten znajdujący się głównie w marchwi, jarmużu, szpinaku i grejpfrutach. Wzmaga czynność układu odpornościowego. Ma duży wpływ na nasz wygląd, a w szczególności na cechy związane ze starzeniem się skóry. Stymuluje jej regenerację, zwiększa elastyczność, spowalniając powstawanie zmarszczek.

Na nasze zdrowie wpływa wiele czynników, ale dieta jest jednym z nielicznych, które są całkowicie pod naszą kontrolą. Zauważając niedobory witamin nie należy od razu sięgać po suplementy. Nawet wczesną wiosną znajdą się naturalne rozwiązania, takie jak diety sokowe, które zapewniają dużą dawkę substancji odżywczych. Przeciwutleniacze zawarte w owocach i warzywach będą naturalnymi „wojownikami” biorącymi udział w ochronie przed wieloma przewlekłymi chorobami i starzeniem się organizmu.