Home Design i wnętrze Jak utrzymać porządek w biurze?

Jak utrzymać porządek w biurze?

office-notes-notepad-entrepreneur-38556

Biurowa praca to wbrew pozorom całkiem sporo obowiązków. Nierzadko trzeba w niej wykonywać parę zadań naraz. To nie tylko powód do stresu, ale i powstania bałaganu w naszym miejscu pracy.

Kiedy wszystko musimy zrobić na wczoraj całkiem nietrudno o to, że w naszym biurze górę weźmie nieład i to wcale nie ten artystyczny. Biorąc też pod uwagę to, że nieporządek w biurze przekłada się na styl i efektywność pracy, nie należy nic z tym nie robić.

Po kolei

Metoda małych kroków w tym wypadku sprawdzi się znakomicie. Jednego dnia posprzątajmy biurko, drugiego zabierzmy się za szafy biurowe, a dokładniej ich szuflady a trzeciego np. za półki. Zajmie to nam o wiele mniej czasu, niż gdybyśmy mieli zrobić to wszystko naraz.

Powyższe propozycje dotyczą jednak już zastanego nieporządku. Ważniejszym jednak jest, jak jemu zapobiegać, oszczędzając czas i zapobiegając w porę obniżonej efektywności pracy. Obowiązuje tu prosta zasada. Im dłużej zajmie nam znalezienie danego dokumentu czy narzędzia pracy, tym większy chaos zapanuje w naszej głowie. To wydłuża czas prawidłowej reakcji na dany problem.

Przerwa dobra na wszystko?

Dlatego, warto przeciwdziałać temu najprościej jak się da: przez stosunkowo częste, lecz krótkie przerwy w pracy. Tylko jak to ma się przełożyć na to, że szafy biurowe, stoliki czy biurka oczyszczą się ze zbędnych przedmiotów? To proste, każdą wspomnianą przerwę od wpatrywania się w monitor komputera wykorzystajmy na odniesienie kubka do kuchni lub włożenie teczki do właściwej szuflady.

Połączymy wtedy przyjemne z pożytecznym: zadbamy o porządek, robiąc sobie jednocześnie chwilę wytchnienia od obowiązków. Jedna uwaga: nie czekajmy ze zrobieniem tych prostych czynności do momentu wykonania jakiegoś zadania, bo często kończy się to rozpoczęciem kolejnego.

Zadbaj o szafy biurowe, one pomogą Ci zadbać o porządek

O porządek dobrze jest zadbać już na etapie urządzania biura, w czym powinny pomóc odpowiednie meble. Dobre biurka czy szafy biurowe umożliwiają rozłożenie dokumentów i innych narzędzi pracy w osobnych miejscach, tak by łatwo można było je odnaleźć. Biurka narożne spisują się w tej roli znakomicie. Przez ich zakrzywienie zyskujemy sporo miejsca. Uważajmy jednak, dużo przestrzeni rodzi pokusę na postawienie na niej np. coraz większej liczby kubków bez usuwania już tam postawionych.

Podobnie sprawa się ma w przypadku dokumentów – same się nie posegregują. Układ szuflad i półek dopasowany do potrzeb może jednak znacznie ułatwić nam pracę. Z tego powodu warto zaufać czołowym producentom mebli biurowych proponujących w swojej ofercie i to w naprawdę pokaźnej liczbie szafy biurowe: http://wuteh.com.pl/. Wybór spośród kilkudziesięciu różnych modeli znacznie przybliży do wybrania najlepszych dla nas mebli.

Odrobina samozaparcia w realizacji powyższych prostych wskazówek i właściwe meble sprawią, że nie będzie potrzeby zaprzątania sobie głowy… sprzątaniem właśnie. A na pewno nie tym gruntownym.