Home Zdrowie Jak oszukać nadmierny apetyt – 5 trików psychologicznych

Jak oszukać nadmierny apetyt – 5 trików psychologicznych

big_awokado-odchudzanie-2

Choć większość z nas od małego słyszy, że w życiu należy być uczciwym, to czasami drobne kłamstewko może przynieść pozytywne owoce – na przykład wtedy, gdy… chcemy oszukać własny apetyt, aby jeść mniej! Poznaj nasze psychologiczne triki na to, by ograniczyć ilość spożywanego jedzenia bez wysiłku!

Jedz na mniejszych talerzach

Zawartość talerza będzie wyglądała na bardziej sycącą, jeśli on sam będzie sprawiał wrażenie wypełnionego po brzegi! Drugie dania zacznij więc jeść na małych talerzykach, a zupy – w niewielkich miseczkach. Jeżeli do posiłku lubisz wypić koktajl lub sok owocowy (który również może zawierać sporo kalorii), zadbaj również o to, by kubki czy kieliszki, z których pijesz, były niewielkie. W przypadku napojów doskonale sprawdza się także sączenie ich przez słomkę.

Przed posiłkiem wypijaj szklankę wody

To nawyk, który nie tylko pomoże Ci oszukać nadmierny apetyt, ale również wyjdzie Ci na zdrowie! W końcu, kiedy jesteśmy odwodnieni, nasze organy wewnętrzne nie pracują zbyt dobrze. Wypełniony wodą żołądek będzie zaś “domagał się” mniejszej ilości jedzenia – sygnał o sytości powędruje więc do mózgu o wiele szybciej, a Ty… zjesz mniej! Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: https://naturhouse-polska.pl/5-sposobow-jak-pokonac-apetyt-na-slodycze/

Często sięgaj po zupy

Jedzenie zup (oczywiście tych dietetycznych, na przykład zup-kremów na bazie warzywnego bulionu) nie tylko zapełnia nasz żołądek, ale także sprawia, że czujemy, jakbyśmy spożywali bardzo sycący, obfity posiłek. Staraj się zatem przed daniem głównym zjeść miseczkę lekkiej zupy pomidorowej, kremu z brokułów lub dietetycznego rosołu.

Powoli przeżuwaj jedzenie

Kiedy długo jemy, mamy wrażenie, że posiłek był bardziej obfity, niż w rzeczywistości – dlatego też nie spiesz się z jedzeniem obiadu czy śniadania. Jak ustalić “optymalny” czas przeżuwania? Możesz wykonać w tym celu prosty eksperyment: ugryź kawałek skórki od chleba, a następnie żuj go tak długo, aż poczujesz słodki smak. Właśnie tyle czasu powinieneś gryźć pozostałe pokarmy, aby nie mieć ochoty na dokładkę.

Nie oglądaj zdjęć ani filmów o jedzeniu

Bo te, w naturalny sposób, zaostrzają nasz apetyt! Staraj się unikać wchodzenia na blogi kulinarne czy strony poświęcone gotowaniu – no chyba, że szukasz tam zdrowych przepisów, dzięki którym szybciej spalisz zbędne kilogramy. Postaraj się też nie robić zakupów wtedy, kiedy jesteś głodny – takie działanie może spowodować, że wrzucisz do wózka lub koszyka to, co niezdrowe, a następnie… będzie Ci trudno pohamować rozbudzony apetyt.

Aby utrzymać (lub odzyskać) szczupłą sylwetkę, nie wystarczy jednak stosowanie powyższych trików. Podstawą jest zdrowa, urozmaicona dieta. Dietetycy z Centrum Dietetycznego Naturhouse chętnie pomogą Ci ustalić, co jest przyczyną Twoich problemów oraz powiedzą, co jeść, a czego unikać, by wkrótce zachwycić wszystkich swoim wyglądem!

Tekst powstał we współpracy z dietetykiem Centrum Dietetycznego Naturhouse.