Home Lifestyle Jaglanka ze śliwkami kalifornijskimi i malinami

Jaglanka ze śliwkami kalifornijskimi i malinami

CPB_Jaglanka_ze_sliwkami_kalifornijskimi_i_malinami_2

Propozycja dla osób unikających glutenu i laktozy, wyśmienita zarówno na zimno, jak i na ciepło.

 

Składniki:

½ kubka kaszy jaglanej 

100 ml jogurtu (lub mleka, mleka roślinnego)

8-10 śliwek kalifornijskich pokrojonych w paski

1 łyżka nasion Chia

3 łyżki płatków migdałów uprażonych na suchej patelni

garść malin

kilka listków świeżej mięty do dekoracji

Przygotowanie:

Odmierzoną kaszę jaglaną przekładamy na sitko, przelewamy wrzątkiem. Następnie przekładamy do garnka ok. 3-5 minut prażymy, zalewamy 250 ml zimnej wody (zasada stała przy gotowaniu kaszy jaglanej – proporcje 1:2, jedna porcja kaszy na dwie porcje wody). Na dużym gazie doprowadzamy kaszę do zagotowania, po czym zmniejszamy gaz do minimum i gotujemy do wygotowania wody, zazwyczaj ok. 10 minut. Po wyłączeniu gazu do kaszy dodajemy łyżkę nasion Chia, całość mieszamy i pozostawiamy pod przykryciem na kilka minut, w tym czasie kasza powinna dojść i być sypka. Małą patelnię rozgrzewamy, na rozgrzaną, suchą patelnię wysypujemy płatki migdałów i prażymy ok. 2 minut.

Do miseczek przekładamy kaszę jaglaną, polewamy jogurtem (lub mlekiem, mlekiem roślinnym), posypujemy paskami śliwek kalifornijskich, malinami i płatkami migdałów, dekorujemy świeżą miętą.