Home Zdrowie Chrup na zdrowie! Zdrowe przekąski na wiosnę

Chrup na zdrowie! Zdrowe przekąski na wiosnę

chrupiacasalatkabakalland

Ciepłe wiosenne dni pełne słońca zapraszają do wzmożonej aktywności na świeżym powietrzu. Spacer po lesie, górska przechadzka, a może mały city break? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować wszystkiego! Jedyne, o czym należy pamiętać podczas wojaży, to dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych. Chcesz wiedzieć, jak nie wpaść w pułapkę pustych kalorii i zamiast nie do końca zdrowych przekąsek, zafundować sobie porcje smacznych, a jednocześnie pożywnych posiłków? Podpowiadamy!

 1.Nie wychodź z domu bez śniadania

Choć brzmi to banalnie, śniadanie to podstawowy i najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Pobudza metabolizm, odżywia cały organizm i daje „energetycznego kopa”, niczym filiżanka espresso. Co wybrać na pierwszy posiłek aby był jednocześnie pożywny i smaczny, ale też lekkostrawny i sycący? Doskonałym rozwiązaniem będzie na przykład wielozbożowe musli Bakalland. Można je także urozmaicić o garść świeżych owoców – pierwsze truskawki to łakomy kąsek dla wszystkich zwolenników zdrowego odżywiania. A może kolorowy koktajl, jako lekka przekąska na wiosnę? Owocowe smoothie z dodatkiem jogurtu naturalnego to pomysł na modne i bardzo zdrowe śniadanie, które, nie bez powodu, cieszy się ogromną popularnością wśród gwiazd i miłośników stylu fit. Świetną propozycją na wartościowy pierwszy posiłek będzie też naturalny twarożek ze smakowitymi dodatkami – bo wiosna to także długo wyczekiwane nowalijki! Młode, świeże i chrupiące warzywa, to jest to, o czym marzyliśmy przez ponure, zimowe miesiące. W pierwszej kolejności sięgniesz po rzodkiewkę czy szczypiorek? Na zdrowie!

1

Zielony koktajl dla aktywnych – przepis:

Składniki:

2 banany;
1 gruszka;
2 dojrzałe kiwi;
50 g migdałów Bakalland;
60 g suszonych owoców np. moreli lub żurawiny Bakalland;
szklanka jogurtu naturalnego

Przygotowanie:

świeże owoce dokładnie umyć i obrać ze skórek;
dodać posiekane suszone owoce i zblendować;
wlać jogurt i dokładnie wymieszać;
migdały poszatkować i wsypać do koktajlu;
Podawać schłodzone – smacznego!

2.Miej zawsze pod ręką zdrową przekąskę z bakaliami

Niezależnie, czy wiosenne dni planujesz spędzić aktywnie czy na bardziej rutynowych zajęciach – nigdy nie warto bagatelizować drugiego śniadania. Nagły atak głodu to sygnał od organizmu, że potrzebuje kolejnej porcji substancji odżywczych. Dlatego zawsze warto mieć przy sobie pyszną, ale i pożywną oraz lekką przekąskę – paczka orzechów, suszonych owoców czy niezwykle popularna, i bardzo smaczna mieszanka studencka to szybki i łatwy sposób na uzupełnienie poziomu energii. Co ważne, jeśli planujesz intensywny wysiłek fizyczny – warto postawić na orzechy włoskie. Mają wysoką zawartość witaminy B6, która przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia podczas ruchu. Wolisz migdały? Pysznie! Są źródłem żelaza, które pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji poznawczych i przyczynia się do utrzymania właściwego metabolizmu energetycznego. Co więcej, poręczna paczka z łatwością zmieści się w każdej torbie, plecaku czy koszyku rowerowym. Chrup na zdrowie!

3.Graj w zielone, nie tylko wiosną

Zielone warzywa to jest to, na co z utęsknieniem czekali wszyscy miłośnicy zdrowej kuchni. Młode liście botwinki, dorodne szparagi i soczysta kalarepa… Tak – to zdecydowanie kwintesencja wiosennego smaku. Warto jeść jak najwięcej młodych warzyw i zawsze tak komponować posiłki, aby nie zabrakło ich na talerzu. Można je serwować na surowo, ale i poddane obróbce termicznej: w zupach, sałatkach czy jako osobne danie. Jak urozmaicić warzywną sałatkę, aby była nie tylko wyjątkowo smaczna, ale jeszcze zdrowsza? Na przykład dodając do niej mix prażonych ziaren: https://bakalland.pl/produkt/bakalland/chrupiaca-salatka/. Chrupiąca sałatka Bakalland to idealna przekąska na wiosnę. Zawiera naturalnie prażone w piecu ziarna słonecznika i dyni z domieszką orzeszków pinii. Słonecznik łuskany stanowi źródło cynku, który pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, co szczególnie przyda się w okresie wiosennego przesilenia. Natomiast wysoka zawartość manganu w pestkach dyni przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego, wpływa na zdrowie kości i bierze udział w tworzeniu tkanek łącznych. Co więcej, dzięki takiemu sprytnemu, chrupiącemu dodatkowi każda lekka sałatka nabierze pełnego, wytrawnego smaku i aromatu, co zadowoli największych smakoszy.

Artykuł sponsorowany